Brand Finance’in son raporuna göre, 5 yıllık marka değeri planlamasını %1540’a katlayan WeChat, dünyanın en hızlı büyüyen markası oldu.
Çin’de büyük kabul gören WeChat, dünyanın farklı bölgelerinde yaygın olarak kullanılan diğer anında mesajlaşma uygulamalarının pazarda pay almasının önündeki en büyük engel. Benzer şekilde WeChat de Batı’da Facebook ve WhatsApp gibi rakiplerinin karşısında güçlenmekte zorluk çekiyor. Brand Finance’in raporda dikkat çektiği bir başka olgu ise, Çin ekonomisinin durgunluğu sonrasında, Çin merkezli markaların küresel büyümelerini sürdürüp sürdüremeyeceği konusunda oluşan şüphe oldu.
Araştırmaya göre, Top 100 listesinde Çin ve ABD markaları diğerlerine oranla sayıca fazla. Yine araştırmaya göre Çin merkezli markalar, 856,8 milyar dolara denk gelen sıralamadaki toplam marka değerlerinin %48’ini öne sürerek, top 30 listesindeki her 3 markadan 2’sinin yerini domine ediyor.
Çin ya da Amerika merkezli olmayıp en hızlı büyüyen marka Porche iken, en hızlı büyüyen şirket ise Amazon. Çinli rakibi Alibaba da 5 yıllık marka değeri planlamasını %143’e katlayarak top 100 listesinde yerini alıyor. Listede 46. sırada Circle K., 50. sırada Ross Dress for Less, 65. sırada Maxx, 71. sırada ise Marshalls bulunuyor.
Sıralamadaki her 6 perakende markasından 4’ü ile açıkça görülüyor ki e-ticaret dışında da hala umut var. Doğru strateji ve mağazadan alışveriş yapan müşteri profilini çözümleyerek, geleneksel perakendeciler de bu rekabete dahil olabiliyor.