Kore merkezli Naver adlı şirketin Snapchat benzeri hizmeti Snow, Facebook’un satın alma talebini geri çevirmiş.
Uygulama, bugüne dek 80 milyon kezin üzerinde indirildi. Bu sayı, her ay yaklaşık 10 milyon artıyor. New York Times’ın temmuzda yayımladığı bir yazıya göre, 25 milyar dolar değerlemeye sahip Naver’in uygulaması, Asya’da Snapchat kullanımının düşük olmasında büyük etkiye sahip.
Eylülde kardeş şirketi Line’dan 45 milyon dolar yatırım alan Snow’un değeri 180 milyon dolar olarak gösterilmişti. Şirkete yakın bir kaynak, Facebook’un da Snow’la ilgilendiğini, hatta bu yaz bir satın alma teklifinde bulunduklarını belirtirken, Naver’in bu konuya sıcak yaklaşmadığını belirtti.
İçerisindeki 36 filtre ve 200’den fazla maske ile özelleştirme anlamında Snapchat’ten daha ileride olan Snow’un satışının reddedilmesinin, Line’ın temmuzdaki 1 milyar dolarlık halka arzıyla ilgili olduğu düşünülüyor.
Asya’daki pazarlara yerelleşerek yaklaşan ve ünlü kullanarak hızla yaygınlaşan Snow’un da benzer bir beklentisi olabilir.