Bosch, daha güvenli araba yolculukları için araç içi takip sistemi geliştirdi.
Araç içinde yaşanabilecek küçük uyku atakları, dikkat dağınıklığı, bir emniyet kemerinin takılmaması gibi durumlar kötü sonuçlara yol açabilir. Bu gibi kritik sürüş durumlarının ve kazaların önüne geçebilmek için, gelecekte otomobillerin sensörleri sadece yolu değil, sürücüyü ve diğer yolcuları da takip etmek için de kullanması planlanıyor.
Bu amaç doğrultusunda Bosch, kameralar ve yapay zeka barındıran yeni bir araç içi takip sistemi geliştirdi. Bosch sisteminin, 2022 yılında üretime geçebileceği öngörülüyor.
Avrupa Birliği, 2022 yılında, sürücüleri uyuklama ve dikkat dağınıklığı gibi konularda uyaran emniyet teknolojisini yeni araçlarda standart bir özellik haline getirecek. AB Komisyonu, 2038 yılı itibarıyla araçlara yönelik yeni emniyet gereksinimlerinin 25.000’den fazla hayat kurtarmasını ve en az 140.000 ciddi yaralanmanın önüne geçmeye yardımcı olmasını bekliyor.
Kamera sürücüyü takip ediyor
Uluslararası araştırmalar, neredeyse on kazadan birinin dikkat dağınıklığı veya uyuklama nedeniyle meydana geldiğini gösteriyor. Bu sonuç, Bosch’u, bu tehlikeyi algılayarak uyaran ve sürüş desteği sağlayan bir araç içi takip sistemi geliştirme konusunda harekete geçirdi. Direksiyona entegre edilen bir kamera, sürücülerin göz kapakları ağırlaştığında, dikkatleri dağıldığında veya kafasını yolcuya ya da arka koltuğa çevirdiğinde bunu algılıyor. Sistem yapay zeka sayesinde, bu bilgilerden doğru sonuçları çıkartıyor: Otomobil üreticisinin isteklerine ve ayrıca yasal gereksinimlere bağlı olarak dikkatsiz sürücüleri uyarıyor. Yorulmuş olmaları halinde biraz mola vermelerini tavsiye ediyor veya araçların hızını azaltıyor.
Araç içi takip sisteminin sağladığı bilgileri sadece araçtaki yazılım değerlendiriyor, bilgiler kaydedilmiyor veya üçüncü şahıslara aktarılmıyor.
Kamera kayıtları yorumlanıyor
Sürüş otonom olduğunda, otomobiller sürücü müdahalesi olmadan otobanlarda gidecek. Ancak, yol çalışması olan bölgelerde ya da yaklaşan çıkış rampaları gibi ustalık gerektiren durumlarda kontrolü sürücüye geri vermek zorunda olacaklar. Bu nedenle sürücülerin, otonom sürüş aşaması sırasında her an direksiyonu güvenli bir şekilde geri alabilecek durumda olmaları gerekiyor. Kamera sürücülerin uyumamasını sağlıyor, eğer sürücülerin gözleri uzun bir süre kapalı kalırsa sesli alarm çalıyor. Sistem ayrıca, sürücülerin o anda ne yaptığını ve tepki vermeye ne kadar hazır olduklarını tespit etmek için kamera kayıtlarını yorumluyor. Sürüş sorumluluğunun aktarılma zamanlaması buna göre belirleniyor.
Yeni Bosch sistemi, sadece sürücüye değil, sürücünün yanındaki veya arkasındaki diğer tüm yolculara da göz kulak oluyor. Bu amaç doğrultusunda, dikiz aynasının üzerine veya altına monte edilen bir kamera, tüm yolcu bölümünü takip ediyor. Arka koltuktaki çocuklar dikkatsizce emniyet kemerlerini çıkardığında bunu fark ederek sürücüyü uyarıyor. Araç içi takip sistemi, koltuğa bir port bebe takılıysa yolcu koltuğundaki hava yastığının açılmasını da engelleyebiliyor.