Türkiye’deki tüm kredi ve banka kartlarından sanal ortamda taksitli ödeme imkanı sağlayan iPara, hem firmalar hem de tüketiciler tarafından yoğun ilgi ile karşılanan Kara Cuma indirimlerindeki satış rakamlarını paylaştı. Her yıl Kasım ayının son Cuma gününde yapılan indirimlere ilgi bu sene de oldukça fazlaydı. Araştırmalar alışverişin en yoğun olduğu yılın bu döneminde tüketicilerin en çok otomotiv, giyim ve aksesuar sektörlerine yöneldiğini gösteriyor. Bu sene ise Kara Cuma, iPara alt yapısı kullanıcılarına en çok otomobil lastiği aldırdı.
iPara, e-ticaret alanında gelişmiş çözüm odaklı servisleri sunuyor. Kara Cuma, tüm dünyada indirimler ile adından sıkça söz ettiriyor. iPara da bu indirimler ile yükselişe geçen satış rakamlarına ilişkin verileri değerlendirdi. Online alışverişte iPara altyapısını kullanan markaların satış rakamlarına göre tüketiciler de bu sene de indirimleri yakından takip etti. iPara tarafından açıklanan verilere göre, 2019 Kara Cuma döneminde online alışverişte en çok satış İstanbul’da gerçekleşti. Ödeme tercihleri ise taksitten yana oldu. iPara’nın verilerine göre en çok ciro otomotiv, giyim ve aksesuar sektörlerinde gerçekleşti. Tüketiciler tarafından en çok tercih edilen ürün ise otomobil lastiği oldu.
2018-2019 Kara Cuma günleri verileri karşılaştırıldığında, hem taksitli hem de tek çekim ciroda %56 oranında artış görüldü. iPara Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tarık Onat verileri, “2019’da indirim döneminin şampiyonları otomotiv, giyim ve aksesuar sektörleri oldu. Taksitli alışverişi tercih edenlerin sayısı geçen yıla kıyasla %51 oranında artış gösterdi. Tüm sektörler açısından hareketli geçti. Bu dönemde işlem hacmimiz ise yüzde %68 oranında arttı. Efsane Cuma dönemindeki satışlar tüm sektörlerdeki müşterilerimize pozitif yansıdı” şeklinde yorumladı.